بهره برداری از ۴ باب کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد
بهره برداری از ۴ باب کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آینده نزدیک ۴ باب کتابخانه در این استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

صبح دنا،مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آینده نزدیک ۴ باب کتابخانه در این استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

“یاسر رحیمیان” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در استان از لحاظ تعداد و کمیت کتابخانه‌ها کمبودی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در ۸ شهرستان استان کتابخانه عمومی وجود دارد، اظهار کرد: همچنین این شهرستان‌ها با توجه به جمعیت، دارای کتابخانه‌های شهری و روستایی می باشند به طوری که حتی در دورترین نقاط استان همچون مناطق زیلایی، درغک، درب کلات، ممبی، کت، سپیدار، دشتروم، کاکان و لیشتر کتابخانه وجود دارد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد افراد عضو کتابخانه‌های استان بالغ بر ۴۰ هزار نفر است که بیشترین آمار افراد کتابخوان را گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل می دهند.

رحیمیان بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی متنوعی نظیر جمع خوانی، نشست کتاب خوان، قصه خوانی و قصه گویی، مسابقات کتابخوانی و نقاشی به صورت هفتگی در کتابخانه‌های استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دی ماه سال‌جاری بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی با مستندات برگزار شد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در آینده نزدیک ۲ کتابخانه در شهرستان بویراحمد، یک کتابخانه در شهرستان گچساران و یک کتابخانه نیز در شهرستان کهگیلویه افتتاح خواهد شد.