مزین شدن مهمترین میدان شهر یاسوج به نام ”شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ”
مزین شدن مهمترین میدان شهر یاسوج به نام ”شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ”
جلسه کمیسیون نامگذاری شهر یاسوج با محوریت انتخاب یکی از معابر این شهر برای مزین کردن به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با دعوت احمدی کیش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در سالن جلسات ساختمان شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا؛ کمیسیون نامگذاری شهر یاسوج به همت کمیسیون فرهنگی شورای این شهر با ریاست فرشید احمدی کیش و حضور سرهنگ شاهینی فرمانده سپاه بویراحمد،سرگرد اسدی از اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس،دهنوی مدیر روابط عمومی شهرداری،خرامان کارشناس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسینیان مدیر حراست شهرداری یاسوج برگزار شد.

فرشید احمدی کیش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج در اولین جلسه کمیسیون نامگذاری ضمن قدر دانی از اعضای قبلی این کمیسیون و عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید اسلام سپهبد سلیمانی ایشان را الگوی جوانان مسلمان در همه ابعاد زندگی دانست و بیان کرد که این جلسه با هدف نامگذاری مکانی از معابر یا میادین اصلی شهر یاسوج که مطالبه عموم مردم شهر این شهر ، مسئولین، اعضاء محترم شورای شهر و شهردار محترم شهر یاسوج می باشد تشکیل گردیده است و از حضور مردم شریف شهر یاسوج در مراسمات یادبود سردار رشید تشکر و قدردانی نمود.

احمدی کیش در ادامه گفت: از همان روزی که به این نام گذاری به پیشنهاد بنده در صحن شورا مطرح شد و بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی از طرف شورا مامور به تشکیل این جلسه شدم یک نظر سنجی را در فضای مجازی راه انداختم تا نظر مردم را در این باره جویا شوم.در این نظر سنجی مردم که از اقشار مختلف در آن شرکت کردند نتایج جالبی بدست آمد.

این عضو شورا افزود:مکان هایی که مورد نظر مردم بودند عبارتند از ۱-میدان شهدا ۲-میدان جهاد ۳-بلوار ۶٠متری ۴-میدان عدل ۵-بلوار عدل ۶-پل چهارم بشار و ۷-خیابان پاسداران که این معابر باید در این کمیسیون به بحث و رای گذاشته شوند با توجه به این که باید به نظر مردم نیز احترام گذاشت و در عین حال شأن و منزلت این شهید والامقام نیز حفظ گردد.

در ادامه دیگر اعضای حاضر در این کمیسیون به بنان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در پایان این جلسه شورای نامگذاری با رای اکثریت با تغییر نام” میدان جهاد” به میدان سردار شهید قاسم سلیمانی موافقت کرد و اعلام شد تندیسی از سردار شهید با همکاری شهرداری یاسوج و سپاه پاسداران در این میدان نصب خواهد شد. همچنین مقرر شد پل چهار بشار، پل جهاد نامگذاری شود.

لازم به ذکر است این مصوبات باید در صحن شورای شهر یاسوج مطرح و به رای گذاشته شود تا به شهرداری ابلاغ گردد.