30نامزد احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات تهران را بشناسید
30نامزد احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات تهران را بشناسید
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم، اصولگرایان و اصلاح طلبان برای رسیدن به لیست هایی که قدرت رای آوری داشته باشد، تلاش می کنند. در این بین اصلاح طلبان به دلیل چالش احراز صلاحیت، با مشکلات بیشتری دست به گریبان هستند.

ردصلاحیت برخی چهره های شاخص اصلاح طلبان در جریان بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت های اجرایی دولت روحانی، جریان اصلاحات را در شوک فروبرده است.

چهره هایی چون علی شکوری راد و آذر منصوری، دبیرکل و قائم مقام حزب اتحاد ملت از حضور در عرصه انتخابات باز مانده و هادی غفاری و جواد امام از چهره های سنتی جریان چپ خط امام هم نتوانسته اند از فیلتر وزارت کشور عبور کنند.

با این حال برخی گمانه زنی ها درباره ردصلاحیت برخی دیگر از این چهره ها در شورای نگهبان نیز وجود دارد.

با این همه به نظر می رسد که در حال حاضر دست کم سه جریان اصلی، نقش عمده در لیست تهران اصلاح طلبان را دارند.

دسته اول، چپ گرایان سنتی هستند. چهره هایی چون مجید انصاری و قدرت الله علیخانی و برخی دیگر از نمایندگان ادوار مجلس که در دهه شصت چهره های اصلی جریان چپ خط امام را نمایندگی کرده و اکنون نیز در احزاب کمتر شناخته شده اصلاح طلب موسوم به ائتلاف گروه های پیرو خط امام مشغول فعالیت هستند.

دسته دوم اما احزاب کلیدی اصلاحات مانند کارگزاران سازندگی، اتحادملت، اعتماد ملی و حزب اسلامی کار هستند که به دنبال سهم خود از لیست تهران خواهند بود.

دسته سوم هم نمایندگان فعلی اصلاح طلب مجلس موسوم به لیست امید هستند که چهره هایی چون علی مطهری، محمود صادقی یا طیبه سیاوشی احتمالا از این لیست در لیست جدید تکرار خواهند شد. هرچند چهره های مطرح دیگری از اصلاح طلبان حاضر در مجلس دهم برای شرکت در انتخابات اسفند پیش قدم نشده اند؛ از جمله آنها محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و نیز پروانه سلحشوری که نماینده جنجالی تهران است.

بی تردید لیستی که خبر فوری از اصلاح طلبان پیش بینی می کند ، مانند لیستی که پیش از این از اصولگرایان منتشر شد و واکنش های گسترده ای را در پی داشت، قطعی نیست و تنها حاصل گمانه زنی هایی است که از حال و هوای انتخابات حکایت می کند.

تردیدی نباید داشت که همه جریانات سیاسی با پایان فصل بررسی صلاحیت ها لیست نهایی خود را منتشر کرده و تا آن زمان ممکن است تغییرات زیادی در نام های کاندیداها به وجود آید.

در جریان اصلاح طلب حتی پیش بینی می شود که ممکن است اصلاح طلبان از ارائه لیست خودداری کنند چراکه شاید پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها، نتوانند به تعداد نامزدهای کافی برای ارائه لیست انتخاباتی برسند.

درباره لیست اصلاح طلبان، عملکرد اصلاح طلبان مجلس و فرجام انتخابات مجلس یازدهم در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.